Jag bävar mig......

På jobbet hade jag fullt upp, så arbetsdagen gick fort.
 
Senare på eftermiddagen var jag både till Ica och Konsum för att hämta ut paket.
Men jag fick bara ett paket på Konsum.
Paketen som skulle ha kommit till Ica idag, hade inte kommit....suck.
Hoppas bara att dom kommer imorgon.....annars vette sjutton.
 
Jösses, vad männsikor det var ute!
Köer överallt!
Och vi som har kvar våran matinhandling till och inför julen.
Huvva, vad jag bävar mig för den!
 
Det blir inte roligt att trängas med alla andra kunder....och när man väl har lyckats
trängt sig förbi och mellan alla hyllor och handlat det man ska ha, så börjar den långa
väntan i de långa köerna. Sen när man kommer fram till kassan är stresshormonerna
på högsta varv.....allt ska packas upp på kassabandet, så fort som möjligt....för man hör hur
det suckas och klagas i kön bakom en. Samma sak när allt ska packas ner i påsar.....
då gör man det så fort som möjligt för att hinna få undan så mycket som möjligt innan
nästa kunds varor kommer.
Sen när man väl har fått ner allt i påsar och kommer ut till bilen.....ja, då är man
nästan sönderstressad.....svettig, kokhet och illamånde.....och irriterad.
 
Nä, usch för denna stress, press, måsten och hysterin som råder och
blir inför julen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0