"Julsemlor"........

Idag fick vi det nya lönesystemet på jobbet.
Det var ingen roligt att försöka jobba i den....för det var två veckor sen som vi fick
utbildning i den och det lilla som kanske fastnade i minnet då....ja, det var som bortblåst idag.
 Så jag fick läsa i en manual för att komma igång.....men sen om jag
har gjort rätt eller inte...ja, det vet jag inte.....
 
Jag var både stressad och frustrerad när jag försökte jobba med det nya systemet.....och
samtidigt koncentrerade jag mig till max.....så när arbetsdagen var slut så hade
jag fått huvudvärk och kände mig alldeles duven i huvudet.
 
Efter jobbet hann jag hem och äta lunch, sen var det bara att åka till Ludvika igen.
Johanna hade lite att uträtta där.
Visserligen fick hon köra bilen själv upp till Ludvika....även om hon tyckte att det var otäckt.
 Hon har ju knappt kört bil sen det snöade.
 
Medans Johanna uträttade sina ärenden så passade jag på att besöka "Nya Hembageriet"
Där köpte jag fikabröd, eftersom det är Hasses födelsedag idag.
Sen passade jag även på att handla lite på Willys.
 
 
 
 
Jag köpte 2 st semlor till Hasse, som var bakade med saffran.
Det har jag aldrig sett förut.
Köpte även vanliga lussebullar åt Hasse, eftersom han ÄLSKAR saffran.
Till oss andra köpte jag vaniljbullar och en vaniljmunklängd.
 
 
 
 
Hasse tyckte saffranssemlan var supergod!
Och han njöt av varje tugga....hahhahahhaaa.
 
 
 
 
På eftermiddagen kom Hasses föräldrar förbi här och grattade Hasse med
denna fina julblomma.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karina

Va mumsigt! Kaféerna brukar ha saffranssemlor med lingongrädde nu till jul. Kring trettonhelgen börjar ju mataffärerna med vanliga semlor i butiken. Lite för tidigt tycker jag, för sen när det väl blir semmeldags och kaféerna börjar göra semlor har ju folk kunnat köpa semlor i ett par månader... :-)

Svar: Lingongrädde? Jahaaa...det hade jag ingen aning om.....Ja, jag håller med dig om att dom börjar sälja semlor för tidigt.....men så börjar det ju blir med allt....att handlarna börjar för tidigt med att sälja helg- och säsongs saker och ting....tyvärr.

Kram!
jagjaana.blogg.se

2012-12-18 @ 13:37:41
URL: http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0