Dagens stora händelse och nyhet.......

Snön fortsätter att töa och vägarna är slaskiga och blöta.
Smältvattnet rinner för fullt och stora vattenpölar bildas här och där.
Våren är på väg!!!!

Ja, ja...jag vet att det kan bli ett "bakslag".....med mer snö och kyla.
Men just nu är det våren som är på gång....och då gäller det att
passa på och njuta av den.

Idag på jobbet var det lite frustrerande.
Datorerna krånglade och jag kom inte åt löneprogrammet....så jag
kunde inte göra ett endaste dugg..... utan bara se på när sjukanmälningar
och ledighetsansökningar hopade ihop sig en hög......och bara ligger och väntar på
att bli rapporterade i lönesystemet.
Nu är det bara att hoppas att datorerna funkar som dom ska imorgon!

Idag har jag inte sovit efter jobbet....även om jag skulle ha velat det....för
jag är trött som vanligt.
Men olika omständigheter gjorde att jag valde att inte sova idag......

Dagens största nyhet är ju att Daniel och Victoria har fått en liten prinsessa.
Nu är det bara att hoppas att media lämnar dom ifred, så att dom kan få
återhämta sig ordentligt från förlossningen och att dom får njuta av
lilla prinsessan ifred.

Alla som har blivit föräldrar för första gången, vet ju vilken enorm omställning
det är och hur jobbigt det kan vara med nya rutiner, hormoner som spelar ett spel,
lycka blandat med nervositet/orolighet över allt och inget, sömnbrist.....osv.
Det är ju en total omställning!

Visst, jag är också nyfiken på hur den lilla prinsessan ser ut....som säkert så
många andra med mig är.
Men vi hinner se henne.....det är ju inte precis som om hon ska bli myndig imorgon.

Nä, man ska respektera deras omständighet och förstå att dom har fullt upp....
och att dom vill ha denna stora händelse privat....just nu och ett tag framöver....
trots att dom är kungliga och väldigt offentliga av sig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0