Spel, pyssel och lek.........



På eftermiddagen kom Nellie och Molly och hälsade på.
Brorsan och Lina skulle upp till stan och storhandla och "busungarna" ville ej följa med dom.

Idag hade "busungarna" tur, för både Mattias och Johanna var hemma och kunde
underhålla dom....hahahhaaaa.





Nellie hade med sig ett spel och pyssel.

Först spelade vi "Rita och gissa". Molly och Mattias var ilag, sen var det jag,
Johanna och Nellie. Det var ett roligt spel.... och Mattias och Molly vann och god
två blev Nellie och Johanna......och sist kom jag.

Efter det blev det lite mellanmål. Kidsen ville ha äppelklyftor att mumsa på.

Sen blev det pyssel med trälera.
Jag och Nellie gjorde varsin gris.....sen gjorde Mattias en gubbe....och Molly gjorde
något som jag inte vet vad det var....men fint blev det.

Efter det blev det en lek som jag har hittat på....för länge sen...men som både
Nellie och Molly tycker om. Vi kallar den för "Stopp och belägg".
Då ska Nellie och Molly gå runt en bana (i det här fallet runt köksbordet) och någonstans
där finns ett stopp (jag) som säger: - Stopp och belägg!
För att dom ska få gå vidare och förbi stoppet, måste dom svara rätt på en fråga...
som jag har hittat på. Idag gjorde vi det så länge att mina frågor började nästan
ta slut....för man måste ju försöka komma på frågor som dom kan svaren till......

Som vanligt så blev det många, många och goda skratt med "busungarna".



Trackback
RSS 2.0