Jobbig arbetsdag.......

Idag var det lite jobbigt på jobbet.
Jag hade mycket att göra och jag fick inte så mycket gjort.....

Först på morgonen sms:de och ringde Mattias till mig.
Han försökte få stanna hemma från skolan idag.....han sa att han hade lite feber.
I vanliga fall tror jag honom när han säger att han inte mår bra, men inte idag.
Han kom inte i säng i tid igår kväll....eller rättare sagt så somnade han inte i tid.
Så imorse var han väl trötter.....

Det är inte så roligt att sitta 15 km bort från hemmet....och försöka reda ut
saker per telefon....och när ungen kastar på luren när det inte passar honom
att höra det jag säger. Sånt får mig att tappa humöret....en aning.

Sen dröjde det inte länge förrens jag fick ett samtal om att en nära anhörig
inte mådde bra och behövde uppsöka sjukvården.
Svisch, så försvann all koncentration och insperation till att jobba.
Än en gång hade jag bara telefonen att ta till.....ringa hit och dit.....oron och
nervositeten som stegrade för varje gång det var upptaget dit jag ringde.....
och "maktlösheten" man känner när man inte kan vara på plats och hjälpa till, stötta....osv.

Och mitt upp i detta var det brandövning på jobbet.
Alla var tvugna att gå ut till en samlingsplats....och det enda jag ville var att
få kontroll över situationen för den nära anhöriga som ej mådde bra.....

Nä, allt sket sig idag.....på jobbet......

Hur gick det sen?

Ja, Mattias har varit till skolan och han verkar inte ett dugg sjuk.....
så det var nog så som jag misstänkte.

Den nära anhöriga fick åka till Falun och bli undersökt där.
Hasse är just nu på väg upp till Falun för att hämta hem den nära anhöriga....
så förhoppningsvis betyder det att det inte är något allvarligt med den anhöriga.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0