Internationella minnesdagen för Förintelsens offer.......

Innan du fortsätter att läsa och titta på detta inlägg, så vill jag varna dig/er
för att det finns känsliga, hemska och otäcka bilder med i detta inlägg.

Är du känslig, hoppa över detta.





Det är den internationella minnesdagen för Förintelsens offer idag – samma datum som
koncentrationslägret Auschwitz befriades, 1945.

Den 27 januari 1945 befriades Auschwitz, , ett av nazisternas största koncentrations- och förintelseläger,
av sovjetiska trupper. Omvärlden fick se vad 12 år av nazistiskt styre hade skapat.

Sedan 1999 har den 27 januari varit en nationell minnesdag och från 2005 har FN
deklarerat dagen som en internationell minnesdag över förintelsens offer.





Personligen tycker jag att det är bra att det finns en speciell dag för
förintelsens offer......så att vi alltid, i all framtid, blir påminda om det hemska folkmordet
på judarna.

Vi får ALDRIG, aldrig, aldrig glömma den idiotiska, hemska, onda, förfärliga,
råa, barbariska, fördjävliga, ofattbara, helvetiska händelsen!!!!

Jag fattar inte ens att det fick/kunna ske!!!!
Eller rättare sagt så vill jag inte fatta det!!!!
Det är så jävla hemskt!!!!

Och sen finns det vissa, kalla dom för vad ni vill, som påstår att
förintelsen aldrig har ägt rum..... att det bara är ett påhitt.

Men HALLÅÅÅÅÅ.....vad är det som saknas i huvudet på dessa människor?????
Det finns ju huuuuuur mycket som helst bevis på detta!!!!
Filmer, bilder, offer....osv.

Själv har jag letat på internet efter bilder från förintelsen, som jag tänker dela
med mig av. Inte för att jag tycker dom är "bra" bilder.....nä, vissa är faktiskt
riktigt hemska... ja, egentligen är väl alla bilder hemska, med tanke på vad
dom föreställer.....men bilderna finns där som en påminnelse om vad som
faktiskt har skett och som aldrig mer får ske...... och därför väljer jag att
ha dessa bilder på min blogg.....bara därför!

Här kommer bilderna..... det är många, men ändå en liten, liten del
av alla dessa bilder som faktiskt finns från förintelsen.......























































































































Trackback
RSS 2.0