Inget för mig, men kanske för dig?........

Tänk vad mycket olika jobb det finns i värlen.
Och alla dessa jobb behövs....tror jag.....ja, det flesta i alla fall.

Många av dessa jobb skulle jag aldrig vilja jobba med....av olika anlednngar.

Och som vanligt, har jag letat på några bilder på jobb som jag aldrig skulle
vilja ha eller göra......




Jobba i och med kloaker/avlopp......




Jobba i gruvor......




Jobba i stora och trånga kontorskomplex.......




Jobba med krabbfiske eller någon annan sorts fiske ute till havs.....




Jobba på höga höjder.....där en lina(och ibland inte ens det) är ens enda säkerhet......




Jobba i ett reningsverk......




Jobba som veterinär......




Att jobba med det här.....vad det nu kan heta.....




Jobba som sopåkare eller på en soptipp/avfallsanläggning......




Jobba som bajsuppsamlare.......




Jobba med djur insemination.......




Städa bajamajor.......



Ja, det där var bara några av de yrken som jag aldrig skulle kunna tänka mig att ha.
Sen finns det ju fler, men vissa av dessa yrken ville jag inte lägga ut bilder på......
som till exempel slaktare.....obducent.....ambulansförare/sköterska......osv.

Ja, sen finns det ju fler yrken jag aldrig skulle kunna tänka mig att jobba med....
om jag inte var tvungen...... som lärare......inom demensvården..... järnbruk....
polis.....med djur (är ju rädd för det flesta).....chaufför......med mera.

Men det är ju tur att det finns dom som vill och kan jobba med dessa yrken som
jag själv inte skulle vilja ha eller kunna jobba med......
Och ibland kanske man inte har något val.....man måste ta det som finns....för
att kunna försörja sig......

Eftersom jag själv inte vill/kan/klarar av att jobba med vissa yrken....av olika skäl....så
beundrar jag ju dom som väljer att jobba med dessa yrken..... helt klart!

Och som sagt var; alla jobben behövs och är viktiga!
(Ja, det flesta i alla fall.....).



Trackback
RSS 2.0