Barndomens ABC....Bokstaven C.......

 
Christer
 

Christer hette min "förälskelse" i lekskolan.
Men tyvärr var jag inte ensam om honom.
Det var en till tjej som var förälskad i honom.
 
Ibland kunde jag och tjejen samsas om Christer, och ibland inte.
Ibland var vi inte så snälla mot varandra när vi ville ha Christer för oss själva.
Vissa dagar gjorde vi allt för att få ha Christer för oss själva.....genom att vara
fula i munnen eller göra något annat dumt.
 
Christer däremot tyckte nog det bara var roligt med två tjejer som "slogs om honom".
Han fick ju alltid uppmärksamhet ju.
Och som jag minns det så sa han aldrig ifrån.....eller valde någon av oss
före den andra. Nä, han var en lugn och blyg kille....och var nog mest
förskräckt över hur jag och tjejen kunde bete oss ibland.
 
 
En gång när jag och tjejen kunde samsas om honom behandlade vi honom som en kung.
Vi gick nämligen och bar på honom i våra armar....ja, ni vet en sån där "kungastol"...där
man håller hånderna så här (se bilden nedanför).
 
Som jag minns det så bar vi honom hela den dagen....ja, under lekistiden.
Tungt blev det emellanåt, men jag och tjejen gav oss inte...... kanske för att då hade vi
honom båda två....och koll på vart vi hade varandra?.....hela dagen? =)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0