En trevlig och rolig överraskning som chockade mig totalt!!!.......

Herre jösses, det har varit uppehåll hela dagen!
Och nu mot kvällningen har det spruckit upp och det är blåhimmel och solen är framme!
Minns knappt när jag sist har sett solen eller en klarblå himmel........
 
På eftermiddagen kom mina föräldrar förbi här.
Vi gjorde kaffe och jag tog fram Frödinges kladdkaka från frysen och tinade upp den.
Till det vispade jag grädde med vaniljsocker i.
Sen fikade vi.....och det smakade gott!
 
Medans vi satt och fikade fick jag ett mobilsamtal.
På mobilen stog det Marjo.
Marjo är ju min barn- och ungdomsvän som flyttade till Finland efter gymnasiet.
Gissa om jag blev överraskad och glad över att det var hon som ringde!
Men det var inget emot vad jag skulle bli när jag pratade med henne!
 
Hon berättade att hon var här i byn, hemma hos hennes föräldrar!!!
Och att hon och dottern Annika hade tänkt komma och hälsa på oss!!!
Gissa om jag blev paff och chockad?!!?!!
Hade ingen aning om att hon var här.
Jösses, vilken rolig och trevlig överraskning!!!!!
 
 
 
 
Marjo och Annika hade med sig vaniljglass och jordgubbar, men dom själva ville inget ha.
Utan dom hade tagit med det till oss, så senare ikväll ska jag mumsa.
 
 
 
 
Jösses, vad roligt det var att träffa dom!!!!
Annika är jag ju gudmor åt och henne har jag inte sett sen hon var 9 år....ja, för ca 7 år sen.
Hon var så olik sig....vette sjutton om jag hade känt igen henne om jag inte hade
sett kort på henne under alla dessa år???
Hon har blivit "stora damen" och var så söt och fin.
 
 
 
 
Marjo däremot var sig lik! =)
 
Jag är fortfarande lite "chockad" av den överraskning som jag fick.
Men ack så roligt att få träffa dom!!!!
Och jag hoppas VERKLIGEN att vi hinner träffas mer innan dom ska åka hem igen.
 
 
Senare på eftermiddagen var jag och besökte brorsan med familj.
Lina bjöd på kaffe med dopp.....och sen senare även på mat.
Men jag tog bara lite....ett smakprov.
Mmmm...det var gott.....en gratäng gjord på bandspagetti, bacon och paprika.
Det ska jag prova och göra någon dag.
 
Johanna känner sig frisk, men hon är fortfarande lite matt.
Hon har bara varit hemma och tagit lugnt.
 
Mattias däremot har varit och hälsat på sin pappa, som är här i byn för tillfället.
Och just nu är han hos Nellie, Molly och Eddie.
 
Hasse har varit uppe lite mer idag, men han är inte frisk.
Jag har sagt åt honom att vila, vila och vila, så att han frisknar till snabbt.
Men har är lite för rastlös för det.....och nu mot kvällningen har han fått betala ett pris för det....
han har fått feber igen och känner sig sämre.
 
"Peppar, peppar......" måtte jag och Mattias klara oss från förkylningsbacillerna!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0