ÄNTLIGEN....men ISKALLT........

JIHUUUU....idag så händet det!!!!
Jag fick ÄNTLIGEN ta mitt premiärdopp för i år!!!!!
 
Men vi tar det från början.......
 
Förmiddagen tillbringade jag hemma.
 
Hasse och farsan har målat och tvättat på huset....både på förmiddagen
och på eftermiddagen.
 
På eftermiddagen kände jag för att göra något, så jag frågade kidsen
om dom skulle med på "fotosafari".
Jag sa även att jag skulle ta med mig badkläder ifall jag fick lust att bada....
nu när det äntligen var soligt och varmt ute.
 
Både Johanna och Mattias blev med och dom tog också med sig sina badkläder.
 
Puuuh, det var riktigt varmt ute på dan och eftermiddagen.
 
Det blev ingen "fotosafari" den här gången, utan vi valde att åka till
en strand och bada på en gång.....det var ju så varmt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Strax före innan man kommer till Malingsbo camping finns denna strand.
Det är en fin badplats och med sandstrand.
 
Vi bytte om till badkläderna...........
 
 
 
 
.......och jag och Mattias kom så här långt, innan vi gav upp och gick upp.
Det var så jävla mycket bromsflugor där.....man hade dom överallt.
Och riktigt ettriga var dom!
 
Johanna hann aldrig ens doppa tårna i vattnet.
 
Vi gav upp och skyndade oss till bilen för att åka till en annan badstrand,
den mittemot campingen.
 
Jag tror det var första gången som jag satt och körde en bil i en blöt baddräkt...
och då bara i den....inga kläder över den eller så.....
 
 
 
 
Vid badplatsen mittemot campingen fanns det inga bromsflugor som attackerade en.
Ja, inte vad jag märkte i alla fall.
 
Här badade vi alla tre....och det kom och gick folk hela tiden som ville bada.
 
Men det säger jag, och jag är INGEN badkruka, fyyyy faaaan vad kallt det var i vattnet.
När jag fick vatten på nacken så gjorde det riktigt ont av kylan.
Men, hade jag bestämt mig för att ta mitt premiärdopp idag....och svirat om mig till
min baddräkt.....så var det bara att gå i och doppa sig.
Va sjutton, det är ju den 25 juli idag!!!!!
 
Kidsen doppade sig med huvudet under vattnet, men där gick faktiskt min gräns idag.....
och i vanliga fall badar jag ALDRIG utan att doppa huvudet.....
 
 
 
 
När vi hade badat färdigt åkte vi till Anette och Henke, på campingen.
Anettes syster,Lotta, med familj, var också där.
 
Vi satt och fikade och pratade om allt möjligt.
Vi hade äve oturen med oss att en endaste geting  hade bestämt sig för att jävlas
med oss.....och sätta skräck i dom som är allergiska mot getingstick.
Men till slut fick Henke den med ett sånt där "elracket".
 
Vi hade det jätte trevligt och mycket skratt blev det.
Och "sent" blev det också, så vi hann bli jätte hungriga innan vi kom hem.
Så för att göra det lätt för mig var vi till Brandten och hämtade med oss snabbmat hem.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mia

Du är en modig en du ;) Jag vill ha badkarsvarmt. Fina strandbilder!!

Svar: Jag älskar att bada i sjön eller havet på somrarna.....och i år har det ju varit så dåligt väder så man har inte kunnat bada. Så nu när vi äntligen har fått soliga dagar så har jag nästan varit "manisk" på att jag måste få bada innan sommaren tar slut :)Kram!
jagjaana.blogg.se

2012-07-26 @ 23:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0