Nellie och Mollys teorier.........

På eftermiddagen tog Hasse fram motorcykel och drog iväg på den
till Säterdalen med några andra "gubbar".
Det är någon sorts träff där på tisdagar.....för motorcyklister och bilentusiamister.
Han är fortfarande på glid.
 
Själv blev jag lite rastlös mot kvällningen och frågade Johanna och Mattias
om vi skulle åka till Nellie och Molly.....och det ville dom.
Så då var jag först förbi på Shell och köpte med mig glassar till allihopa, och
som vi sen satt och njöt av ute i trädgården.
 
Det var inte alls länge sen som vi kom hem.
 
Idag frågade jag Molly och Nellie hur dom kom in i deras mamma mage när dom
skulle födas....och när jag frågade det så hoppades jag på att dom inte skulle veta....utan hade
sina egna teorier och tankar om det.....och det hade dom.
 
Molly sa bland annat att hon redan fanns i mammas mage och att Nellie
föddes först och sen när hon hade blivit stor så föddes hon....och att hon hade
hört Nellies röst flera gånger inne i magen.
Frågade även henne vart hon föddes.
- Hos doktorn! Han gav en spruta i mammas mage och sen var det klart!, svarade hon.
 
Nellie hade en annan teori.
Hon kom från himlen där hon först hade varit död......och sen blev hon en bäbis.
Sen hamnade hon i mammas mage och att det var mamma som hade valt
ute henne bland flera bäbisar....att mamman hade tagit henne för hon hade inga
elefantöron och så var det något mer som jag har glömt nu.
 
Hahahhahhaaaaaa....det var så roligt och gulligt att höra hur dom tänkte.....
och kommer jag ihåg det så ska jag berätta deras teori för dom när dom har blivit större.
 
Medans jag har setat här och bloggat, så har knutten Hasse hittat hem igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0