Räkningar....fika...kinamat....EM i friidrott.....väder.....

Vet ej vad jag ska skylla på ang. mitt dåliga minne?
Sömnbrist eller åldern?
 
Igår kväll kom jag på att det var ju den sista i månaden och att räkningarna
skulle ha betalats senast då.
Det händer inte ofta att jag glömmer dom!
Men idag blev dom betalda.
 
Idag har jag bara varit hemma.
 
Sena förmiddagen kom Anette och Henke hit.
Vi satt ute i trädgården och fikade.
Vi höll med kaffet och Anette och Henke med fikabrödet, som dom hade köpt med sig.
 
Det var riktigt skönt ute....i skuggan.
 
Efter någon timme började våra magar att knorra efter lunch.
Frågade Anette och Henke om vi skulle äta kinamat tillsammans, och det ville dom.
Så vi beställde sex olika maträtter....alla ville ha olika.
Mmmm....vad gott det är med kinamat!!!!
 
När vi var mätta och belåtna drog vi oss ut på altanen för att dricka kaffe och röka.
Vi det laget hade det börjat regna ute.
Det var skönt och behagligt att sitta där ute på altanen.
 
Men efter ett tag hamnade vi alla, mer eller mindre, i paltkoma efter den goda maten.
 
Anette och Henke bestämde sig för att åka hem och jag och Hasse satte
oss framför tv:n och tittade på EM i friidrott.
 
Johanna är helt slut efter festivalveckan.
Hon har bara synts till när vi åt kinamat och sen när vi satt ute på altanen.
 
Konstig väder vi har.....på morgonen och tidig förmiddag är det soligt och fint....sen
blir det mulet och regn på dagarna och till sist på kvällarna spricker det upp igen och
solen tittar fram. Det har varit många sånna dagar i sommar......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0