"Det där jävla samvetet".........

Igår hade jag varken ork eller lust att sitta här vid datorn, så det blev inga
andra inlägg än den jag hade gjort en tidsinställning på.
 
Igår var det en sån där tröttdag igen....då jag vaknade till väckarklockan och
insåg att jag skulle nog inte ta mig till jobbet.
Jag kände mig som en urvriden disktrasa...... tömd på all ork, energi och lust.
Trots att jag var så trött och mådde ingen bra, så hade jag en liten dialog med mig
själv igår morse igen....om jag skulle försöka pressa mig till jobbet eller om
jag skulle lyssna till mig själv och bli hemma.
 
Man kan säga att det var "den där jävla samvetet" mot verkligheten som hade en dialog.
"Den där jävla samvetet" menar jag det där samvetet som man får när man inte
gör något som man tror att alla andra förväntar sig och tycker att man ska göra.....eller att man
tänker på alla andra än sig själv.....att man gör saker och ting för andras skull och inte
för sin egen skull.....ja, jag hoppas ni förstår vad jag menar.
 
Jag blir så trött och förbannad på mig själv att jag fortfarande har
"det där jävla samvetet" i mig.....för i längden är det ju bl a det samvetet som får mig att må sämre.
Och det är "ett pris" jag har fått betala för mina utbrändheter...... att jag har svårt för
att göra något som mitt samvete bestämmer åt mig.
 
Eftersom jag kände mig som en urvriden disktrasa igår, så tillbringade jag mycket tid
på soffan.....vaken, vilandes och sovandes.....och jag slötittade på EM i friidrott.
 
Men senare på eftermiddagen, mot kvällningen, var jag, Johanna och Hasse förbi
hemma hos brorsan och dom.
Vi var där ett litet tag och tills det var dags för oss att skjutsa Johanna till Ludvika.
Hon skulle med bussen till Borlänge så hon kunde gå på Peace & Love festivalen.
Sen på natten hämtade Hasse henne hem.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0