Dialog med mig själv.......

Ännu en natt med dåligt med sömn, så i morse när väckarklockan
ringde kändes det ingen bra.
Ja, det är väl sällan man är pigg som en mört när väckarklockan ringer, men
idag var det värre än annars.
 
Klev upp ur sängen och gick ner i köket och satte mig och rökte under köksfläkten.
Där började sen en dialog med mig själv.
 
- Åh, jag är så trött men jag måste till jobbet.
- Måste? Säger vem?
- Ja men, det är ju bara fyra timmar.
- Vad hjälper det om det "bara" är fyra timmar när man inte mår bra och bara
försöker pressa sig själv hela tiden?
- Ja men, det kanske känns bättre när man väl kommer till jobbet?
- Gjorde det igår och alla andra dagar du har gått till jobbet när du mått dåligt?
Osv...osv...osv.....
 
Jag höll på och vela i säkert en timme.
Jag var till och med och hämtade rena kläder från tvättstugan och var på väg
in i duschen, men där tog det stopp.
Det kändes inte okej.....så då bestämde jag mig för att ta ledigt idag.
 
Sen gick jag upp i sängen igen och la mig för att sova och sov till ca 12.00.
Men jag är fortfarande jättetrött....matt....osv.
 
Få se hur det går och känns imorgon bitti?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0