Roliga historier........

Bettan skrev brev till sin man Sune som satt i fängelset:
- Käraste, det är vår och vi skulle ha haft potatisen i jorden nu. Men där sitter du.
Sune svarar:
- Käraste, bekymra dig inte. Du klarar ju att gräva upp potatislandet själv, men gräv inte på
sydsidan av huset. Där grävde jag ner vapen innan jag åkte in.
Sunes post passerar givetvis genom fälgelsecensurer.
Det dröjer inte länge förren det kommer ett nytt brev från Bettan:
- Kära Sune, igår kom sex poliser och grävde upp hela sydsidan av tomten.
- Bra, svarade Sune. Nu kan du sätta potatisen!


""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""


Berra och Jonte satt på en bänk vid äldreboendet.
- Jag är 83 år nu, sa Berra, och det värker överallt. Hur känner du dig?
- Som en nyfödd baby, sa Jonte.
- Jag har inget hår, inga tänder och jag tror att jag precis pinkade på mig.


""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Hört i syklubben:
-Såg ni trollkonstnären i TV igår? Han sa bara "Hokus Pokus" och så försvann kaninen!
-Det är väl inget, jag säger bara "Nu diskar vi..." så försvinner hela familjen.


""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0