Dålig dag......

Idag har jag haft ännu en dålig dag...med mitt mående.
Jag har varit och är så trött att jag har bara legat och setat på soffan
hela dagen....slumrat in lite då och då.
Jobbigt!....när man inte få vara pigg och glad!

Vi har nyss kollat på reprisen av Big Brother.
Och av de tre som är kvar nu till finalen hoppas jag att Hanna J vinner.
Annika tycker jag synd om....att hon är så förbannat kär att hon inte
ser och känner att Marcello kanske inte är den bäste pojkvännen för henne.
Sen tyckte jag det var så gulligt av Amandus och Camilla att äntligen
erkänna för varandara att dom faktiskt är mer än bara bra vänner....att
dom faktiskt är kära i varandra.

Idag skulle jag har varit ute och målat med akvarellgruppen.
Men så blev det inte pga av mitt mående....och vädret har väl inte heller
varit det bästa för att sitta och måla av något i naturen.

Mattias kom hem tidigt i morse (kl. 08.30) från kompisen som han hade sovit över hos.
Han var redan i startgroparna för marknaden/drakbåten.
Så vid 10-tiden fick han äntligen bege sig ner på byn, men sin kompis Andreas.
Varken regnet eller det kyliga vädret hindrade honom från att ha kul
och åka karuseller....en massa gånger.

När Mattias kom hem var han genomblöt och lite frusen, men ändå nöjd och glad.
Men resten av denna dagen har varit hemma och inte haft nå lust att
gå ner på marknaden igen.

Johanna trotsar också regnet och det kyliga vädret.
Hon är hos kompisar och dom ska ut sen senare och festa loss igen.

Varken jag eller Hasse har ens haft tanken på att gå ner till hotellets öltält ikväll.
Hmmmm....börjar vi bli "gamla" eller har vi blivit för "bekväma"?????

Hasse var i alla fall ner på marknaden en sväng och köpte sig en påse
med marknadsnougat....som han bara äääälskar.
Själv tycker jag inte om det!
Men jag bad honom att köpa en saltlakritsstång åt mig, men den
har jag inte smakat på ännu.

Fasters sötipöti Nellie ringde tidigare idag och ville sova över här.
Men eftersom jag inte mår bra så var jag tvungen att säga nej.
Åååh, så typiskt!!!
Men jag så åt henne att hon får sova över en annan gång....så fort jag känner
mig lite bättre och piggare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0