Ännu ett piller.......

Har nyss kollat på reprisen av Big Brother finalen.
Och av det tre som var kvar till finalen var det helt rätt att Hanna J vann.
Tycker jag!

Kom iväg till jobbet idag, men det vette fan om det var mer än så.
Jag var och är fortfarande såååå trött!!!
Är så trött att det gör ont i ögonhålorna och jag mår illa....men så
har det varit nu i en veckas tid.

Gjorde mina fyra timmar och jag hade fullt upp.
Det var kämpigt och tog emot hela tiden.

På eftermiddagen var jag till distriktan igen och visade upp mitt sår
efter bölden.
Distriktan tyckte att det såg bra ut, men att det fortfarande kommer
ut blött.....som jag ju vet själv eftersom jag har fått byta omslag
flera gånger om dagen....med Hasses hjälp.
Hon ville även att jag skulle komma tillbaka igen om någon dag, men jag
sa att jag ville inte spräcka V.I.P gränsen med fler besök....om det ej
var så viktigt och nödvändigt.
Jag "slapp" komma dit, men om det blev några förändringar till det sämre
med såret så skulle jag genast höra av mig.

Efter distriktanbesöket var jag till Apoteket.
Jag tycker att det har kliat till lite här och där på mig idag....så antagligen är
det rena inbillningen eller så är det en svampinfektion på gång efter
hästkuren med penicillinet (brukar ju kunna få det då).
Så för säkerhetsskull hämtade jag ut en ny kur med dundermedicin....fast
denna gång är det BARA ett piller man behöver ta.

På Apoteket var det FULLT med folk och varmt.
Träffade på "min" sjukgymnast där på Apoteket och jag sa till honom
att det finns två ställen där man kan få vänta ihjäl sig....det ena är Apoteket
och det andra är vårdcentralen.
Vet ej om han höll med mig, men han skrattade åt min kommentar.

När Apoteket var avklarat ville Hasse (som var med mej) att vi skulle
hälsa på Nellie och Molly.
Egentligen var jag för trött för det och ville bara hem, men, men, vi
stannade till där.....och blev bjudna på fika och underhållning av Molly.
Nellie var mer lugn och spelade mest på sin Nintendo DS.

När vi kom hem igen tog jag tabletten jag hade hämtat ut från Apoteket.
Vet ej om det var tabletten, men kort efter det fick jag en brännande och het
känsla runt nacken/halsen och kinderna.....ja, och på vissa andra ställen på kroppen.
Och hela kroppen känns för varm.
Jag tycker även att jag blev ännu tröttare av det pillret och för att inte
tala om magen som redan har lidit mycket nog av penicillinkuren.

Om inte allt känns bra imorgon, så kommer jag att vara hemma från
jobbet....ta ledigt.
Det är inte så roligt att vara på jobbet när man är så trött....allt, precis allt
blir så jobbigt då. Det finns heller ingen anledning att vara på jobbet om
magen är paj och man måste tillbringa mycket tid på toan.
Nää, så roligt är det inte, så det räcker gott och väl att behöva göra det hemma.

Ja, ja...det visar sig imorgon bitti!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0