Halsfluss och sommartid.........

Min dag började med en vända till akuten i Ludvika.

Johannas hals har inte blivit bättre, tvärtom.
Sen upptäckte hon i morse att hon även hade fått en massa vita prickar i halsen.
Så då tog vi det säkra före det osäkra och ringde sjukvårdsupplysningen.
Där tyckte dom att hon skulle åka upp till akuten och bli undersökt.

Ja, då var det bara för mig att gå in och duscha och fixa iordning mig
så att vi kunde åka till akuten i Ludvika.

Vi hade turen med oss när vi kom fram. Det fanns inga människor som väntade i
väntrummet och Johanna fick komma in på en gång.

Läkaren tog något halsprov och sen fick hon diagnosen.
Hon hade nog en halsfluss som orsakades av ett virus.....men det kunde
också vara en halsfluss av bakterier. Läkaren var liiiite osäker......
Om Johanna skulle få feber så skulle hon komma tillbaka och få antibiotika.
Annars trodde läkaren att det skulle gå över av sig självt inom 1½ vecka.
Så nu vet vi det!

Idag har vi ju gått över till sommartid.
Det kom jag inte ihåg imorse när jag vaknade, utan det upptäckte jag när jag tittade
på klockan (ca en timme senare) och sen tog fram min mobil för att spela Wordfeud.
På displayen har jag en klocka som visar tiden och den stämde ju inte med
klockan som jag nyss hade tittat på.
DÅ kom jag ju på att klockorna skulle ändras.

I vanliga fall brukar jag alltid försöka komma ihåg att ändra klockorna kvällen
före, när jag går och lägger mig. Men igår kväll hade jag "glömt" av att vi
skulle ändra på klockorna.....och så även en stund i morse.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0