Roliga historier........

Polisen stoppade en lastbilschaufför och talade om för honom att lasten håller på att
ramla ut för det är dåligt fastsatt..
Lastbilschauffören ber upprört poliserna:
- ...jaga de riktiga bovarna och lämna hederliga arbetare i fred.
Men poliserna gav sig inte och skrev ut böter.

Lastbilschauffören vägrade betala böterna så till slut blev det rättegång av det hela.
Rätten bad då lastbilschauffören att förklara varför han ansåg att han han inte skulle betala böterna. Lastbilschauffören:
- Jag var ute och sandade vägen...


***
***



Mannen var ute och provkörde sin nya sportiga Porsche.
Han fällde ned taket och tryckte på gasen. När han körde över 120 såg han blåljus bakom sig.

Han hade blivit något fartblind och tänkte att polisen kan aldrig köra ikapp honom.
Han tryckte gasen i botten, men när han närmade sig 170 började han att tänka,
"Vad i helvete håller jag på med?" och då stannade han vid väggrenen.
Polisen kom fram till bilen med bötesmappen i handen.

"Det har varit en låååång dag, mitt pass är snart slut och det är dessutom fredag den trettonde.
Jag har ingen lust att börja trassla med papper.
Jag släpper dig om du kan lämna en förklaring för fortkörningen, som jag inte har hört tidigare".

Mannen tänkte 2 sekunder och svarade,
"Min fru lämnade mig förra veckan, hon stack iväg med en polis.
Jag trodde att han ville lämna tillbaka henne".

Polisen önskade mannen trevlig helg.


***
***



Ett medelålders gift par gör sej i ordning för att gå till sängs.
Frun ställer sej naken framför den stora spegeln i sovrummet.
- Älskling, säger hon, jag ser en gammal kvinna i spegeln.
Ansiktet är rynkigt, brösten hänger nästan till midjan, och min rumpa säckar en kilometer.
Jag har feta ben och armarna är sladdriga.
Hon vänder sej till sin man och säger:
- Säg nåt positivt, så jag mår bättre!
Han tänker allvarligt en stund och så säger han:
- Det är i alla fall inget fel på din syn!


***
***



En man i en varmluftsballong insåg efter ett tag att han flugit vilse.
Han drog ned på varmluften och sjönk till lagom höjd för att fråga en kvinna som promenerade på marken:
- Ursäkta mig, kan du hjälpa mig. Jag ska träffa en kompis om en timme, men jag vet inte
riktigt var jag är någonstans.

Kvinnan svarade:
- Du är i en varmluftsballong som svävar cirka 10 meter ovanför marken. Du befinner dig
mellan 57:e och 58:e breddgraden på 18 graders longitud, ropade kvinnan.
- Du är ingenjör va?, skrek ballongfararen tillbaka.
- Javisst, hur kunde du veta det?, svarade kvinnan.
- Enkelt. Allt det du sade till mig är tekniskt korrekt, men jag vet inte vad jag ska göra med informationen. Faktum är att jag fortfarande inte vet var jag är och du har egentligen inte varit till
mycket hjälp, sade ballongmannen.

Kvinnan svarade:
- Du måste vara företagsledare, eller?
- Korrekt, men hur vet du det?, svarade mannen.
- Inte svårt, svarade ingenjören. Du vet inte var du är, eller vart du ska.
Du har stigit till den position där du är tack vare stora mängde varm luft.
Du gav ett löfte som du inte har en aning om hur du ska infria, och du väntar dig att folk
under dig ska lösa dina problem, sade ingenjören.
För säkerhets skull lade hon till:
- Faktum är att du är i exakt samma position som innan vi träffades.
Men på något sätt har det blivit mitt fel, tillade hon lakoniskt.


***
***



En kvinna gick i skogen när hon plötsligt snubblade över något, som vidnärmare
påseende visade sig vara en sån där oljelampa.
Och när hon gned den, så kom naturligtvis en ande fram.
- Får jag tre önskningar nu? frågade hon.
- Nej, svarade anden. På grund av de dåliga tiderna och devalvering och global konkurrens
och sån skit så får man endast EN önskning nuförtiden. Nå, vad ska det vara?
- I så fall vill jag ha fred i mellanöstern, sa kvinnan och halade fram en karta.
Ser du kartan här? Jag vill att de här länderna ska sluta slåss med varandra.

Anden kastade ett öga på kartan och utbrast:
- Men jösses, damen! De där länderna har ju fajtats i tusentals år!
Tror inte att det går att göra något åt det. Jag är bra, men inte SÅ bra! Önska nåt annat.

Kvinnan tänkte en stund och sa sedan:
- Jag har aldrig lyckats träffa rätt man. En omtänksam och älsklig man, som är hänsynsfull,
kan laga mat och som står för hälften av hushållsarbetet, som är trogen och en bra älskare
och inte tittar på sport hela tiden. Kort sagt, en idealisk livskamrat.

Anden var tyst en stund och suckade sedan.
- Få se på den där kartan igen...




Kommentarer
Postat av: Karina

Hahaha, lånar några...

2012-03-06 @ 13:21:15
Postat av: Jaana

Karina: Gör det! =)

Har ju "lånat" dom själv....



Kram!

2012-03-06 @ 19:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0