Ännu en härlig vårdag.......

Lördag och ännu en solig och härlig dag ute.

Jag har ont i min axel och arm, så jag kan inte göra något vettig.
Tråkigt, tråkigt....helst när hushållssysslor växer på hög.
Men förhoppningsvis blir det bättre med det nästa vecka...ja, att
jag kan börja använda min vänstra arm....utan att det straffar sig med
ännu mer smärta?

Jo, en "vettig" sak har jag gjort idag. Dagens lunch.
Idag blev det ett långkok....strimlad nötkött som fick koka i gullök,
olika sorters pepparkorn, buljon och salt.
Mmmm....köttet blev så där jätte mört och gott.
Till det blev det kokt potatis.

Hasse får inte njuta av denna fina vårdagseftermiddag.....för han har gått iväg till
verket och ska göra ett skift mellan 13-21.

Johanna är fortfarande sjuk....ingen bättring där alls.
Stackarn!

Mattias är hemma.
Han var ju hos en kompis igår och skulle LAN:a hela natten lång.
Men så blev det inte!
Av någon anledning ville han hem vid 22-tiden, så det var bara
att hämta hem honom och hans datautrustning.

Senare, om ett tag, ska jag iväg till brorsan och dom.
Jag ska dit och sitta där ute i solen ett tag och njuta av vårvädret.
Dit "vågar" och ids jag gå oduschad.......ja, i alla fall när man bara ska vara ute.
Och dit "vågar" och ids jag gå behå-lös (med stor vånda).....ja, i alla fall när man bara ska
vara ute och har en jacka på sig.
Jag har så ont i axeln att jag helt enkelt inte kan ha på mig någon behå....inte
ens den mest urtvättade och oelastika behån i mina ägor.

Jag har även fått en ny blogg att följa....den är alldels ny.
Bloggerskan har startat upp den idag.
Den heter En clowns tårar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0