Livet är orättvist.......

Livet är orättvist!
Det tycker väl det flesta ibland....mer eller mindre....berondes på vad
man har upplevt och varit med om.....osv.
Orättvisor finns hela tiden....runt om i världen....dagligen.....vissa är större och
vissa är mindre.....osv.

Men ibland blir en av alla dessa orättvisor verkligen ORÄTTVIS och HEMSK!

Fick för en stund sen veta att en familj (som jag känner) idag miste ett av sina barn....
ett syskon......ettt barnbarn.....ett syskonbarn.....en kusin.....osv.

Det är ORÄTTVIST!!!!

INGEN förälder ska behöva uppleva sitt barns död!
Det är orättvist.....hemskt.....tragiskt!

Jag själv blev alldeles "låg och chockad" av detta besked.
Hur ska det då inte vara för familjen!?

Jag lider verkligen, verkligen med hela familjen.
Och mina tankar går till dom hela tiden.

Och jag kan inte sluta att tänka hur jävla orättvist det kan vara i livet.
Vissa får mer än vad dom egentligen ska behöva tåla och klara av..... och uppleva.
Vissa "straffar Gud" hårdare än andra..... varför?




Kommentarer
Postat av: mia

Näe du, det är något av det svåraste i världen att kunna sätta sig in i. Att mista ett av sina liv, sitt allt... stackars människor.

2012-03-31 @ 12:28:06
Postat av: Jaana

Mia: Ja, livet är grymt ibland :(



Kram!

2012-03-31 @ 12:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0