Hett....matsäck....camping....huggorm.....

Puuuh...ännu en het dag.
Alldeles för hett för mig och mitt välmående.
Japp, jag gnäller....lika mycket som dom som gnäller att/när det är vinter och kallt.....
höst och regningt.....osv.

På eftermiddagen packade vi kylväskorna med en massa
marinerat kött, strips, beasås, ädelostsås (mosad ädelost och creme fraiche),
flera flaskor drickao och fikabröd.
Sen drog hela familjen mot Malingsbo camping.....och bjöd Anette och
Henke på den medhavda matsäcken.

Vi har tillbringat halva eftermiddagen och halva kvällen i
Malingsbo vid Anette och Henkes husvagn.

Vi fikade, grillade, pratade, skojade, skrattade och satt och flåsade i värmen.
Jösses, vad hett det var!!!!!
Luften var så där het och stilla.....riktig tryckande hetta.
Och inte fläktade något heller.....någon gång kom det en liiiiten pust.

Jag, Johanna och Anette fick huvudvärk av värmen....fastän vi jagade
skuggan hela tiden och satt där.....och fastän vi drack mycket vätska.

Men så fort solen gick bakom träden så blev det mycket skönare.
Men nackdelen med det är ju att alla småfän kom och jävlades med oss.

Mattias och Hasse såg en huggorm....som slingrade över vägen där dom gick på.
Huvva!!!!
Gissa om man blev lite nojjig över att det skulle komma fram en orm
vid husvagnen.....den står ju nära det lilla skogsområdet som
ormen slingrade sig in i.

Tiden gick fort....som vanligt när vi är där.
Trevligt och roligt hade vi....som vanligt när vi är där.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0