Jag har en bra sambo......

På förmiddagen fick jag besök av Teresa.
Vi gick och satte oss ute på altanen, och där var det varmt....men inte kunde jag
njuta av det.....när jag såg allt som skulle fixas där inne.....efter vintern.

Idag har jag och Hasse varit "duktiga".
Vi har varit ute och rensat alla dessa olika rabatter.
Fan, vad jag hatar ogräs!
Så allt som spirar, växer och är grönt i naturen är inte fint!
Ja, inte när det är på sånna ställen där dom INTE ska vara.

Hur som helst så känns det skönt att vårstädningen av rabatterna är gjorda.
Ett mindre "stressmoment" struken från den långa "att-göra-listan".
Nu är det bara att försöka hålla rabatterna så ogräsfria som det bara går......

Och på köpet fick jag mer värk i axlar.
Men det visste jag ju att jag skulle få innan jag ens gick ut i trädgården....suck.

Det är tur jag har en sån bra och hjälpsam sambo som ställer upp och grejar
tillsamman med mig.....och som även grejar utan att jag är med.
Ja, just nu drar Hasse det tyngsta lasset här hemma.....tyvärr.
Men är man otymplig i kroppen så är man inte så effektiv som man önskar att man vore.....
och då behöver man mycket hjälp av sin familj.....tyvärr.
Önskade att fallet ej var så.....att jag klarade av ALLT alldeles ensam....utan en massa
hinder och värk.

Men, men.....så är det inte just nu och då får man vackert bita i det sura äpplet......




Kommentarer
Postat av: mia

Du verkar ha en bra karl du ;)

2012-05-04 @ 09:34:57
Postat av: Jaana

Mia: JA, det har jag!

Bättre kan jag inte få! :)



Kram!

2012-05-04 @ 16:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0