Lunch och middag.......

Idag hade varken jag eller Hasse någon större lust att
kocka något till lunchen.
Så vi gjorde det väldigt enkelt för oss.

Vi hade kvar sallad från grillningen som vi delade på.
Jag valde att ha i tonfisk i min sallad och Hasse valde att steka
på lite kebabkött till hans sallad.

Jag gillar när man kan fixa till något ätbart så smidigt och enkelt.
Tänk om det alltid kunde vara så!!!

Till middagen ska jag däremot kocka något av filéad regnbåge,
som min snälla pappa var förbi med imorse.
Jag har inte bestämt mig ännu vad jag ska göra för god maträtt av den.
Antingen steker jag den eller så ska jag göra något i ugnen....vi får väl se?

Just nu har jag kvalitetstid.....med andra ord är jag själv hemma.
Johanna är hos sin kompis.....Mattias är i skolan och Hasse är på jobbet
och ska göra ett eftermiddagsskift.

Idag är det en sån där tröttdag....då jag inte har orkat....än i alla fall...
duschat och fixat iordning mig......och när ögonlocken känns som bly.
Så jag har inga planer som helst idag.....bara vila.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0