Nya klasskamrater......

Ännu en sömnfattig natt...ja, mer än vanligt.
Så idag blir det nog inte mycket gjort för min del....även om jag
ska försöka hitta lite ork till att göra något litet här hemma....av allt som behövs göras.

Mattias mådde bättre idag, så han gick till skolan.
Idag skulle han få träffa sina nya klasskompisar när han ska börja 7:an.
Nuförtiden splittrar dom ju alla sjätteklasserna i kommun och mixtrar ihop dom
till nya klasser i 7:an. Sen får dom ju önska sig vilka två klasskamrater (tror jag det var) av
den gamla klassen dom vill ha med in i den nya.
Mattias hade tur och fick sin önskan uppfylld.

På min tid gick man ju i samma klass från 1:an till 9:an....och det tyckte ju jag var bra.
Ja, i alla fall då....på min tid. :)

Nu på förmiddagen har dom grävt igen gropen här utanför vårat hus.
Skönt!
Då får vi ha bilen på våran uppfart igen och den slipper stå efter vägen.
Men gropen vid vedskjulet blir inte igengrävd idag, sa arbetarna när jag frågade dom.
Skönt det med!
För då slipper vi trafik på den vägen ett tag till.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0