Roliga historier........

En kvinna kom in på apoteket och ville köpa arsenik.
Apotekaren undrade vad hon skulle ha det till.. Jo, hon skulle ta livet av sin man...
-Men jag kan ju inte sälja arsenik till dig när du ska ta livet av din man!?
Då tog kvinnan upp ett foto ur väskan och visade det för apotekaren....
Fotot visade hennes man, naken och i sängen med apotekarens fru.
-Åh, sa apotekaren,-inte visste jag att du hade recept.



""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""



Två killar sitter i bastun efter att ha tagit en rejäl runda på gymmet.
- Du menar väl inte att doktorn gav dig precis 24 timmar att leva om du inte slutade
att jaga fruntimmer? undrade den ene.
- Jo, svarade den andre.
- Hur kunde han veta det så exakt?
- Det är ju hans fru jag har jagat!



""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""



- Jag hörde att du och din fru grälade i går.
- Jaa.
- Hur gick det?
- Ja, till sist kom hon allt krypande på alla fyra.
- Se där, vad sa hon då?
- Kom fram med dig och ligg inte där och tryck bakom soffan, din fähund!



""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""



Rune tog med sig hela familjen,inklusive svärmor, till Jerusalem i Mellanöstern på semester.
Andra semesterveckan dog Runes svärmor.

Han kontaktade konsulatet och hörde sig för om möjligheten att transportera hem kroppen.
- Det går att ordna , men det blir dyrt sa konsuln. Närmare bestämt 50.000 kr.

Men om ni väljer att begrava henne här blir kostnaden en tiondel .

Rune funderade en stund men sa att han var villig att betala pengarna för transporten.
- Ni måste vara fäst vid er svärmor, sa konsuln.
- Nja, svarade Rune, det är väl närmare så att jag känner till en person som begravdes

här i Jerusalem för många år sedan .
På tredje dagen återuppstod han och den risken vill jag djävlar i mig inte ta.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0