Små kläder och besöksrunda.......

Idag har jag också gjort lite nytta.
Jag var ner till tvättstugan och sorterade tvätt....både ren- och smutstvätt.
Hittade en hel del kläder (rena) i tvätthögarna som var för små för Mattias.
Hmmm....undra hur länge dom har legat där???
Det blev i alla fall en hel papperskasse med kläder....och mer rentvätt
finns det att sortera inne i bastun.
Men det får bli en annan dag.....det med :)

Ja, jag vet....vi är urusla på att bära upp rentvätten och sortera in dom
i garderoberna........

På eftermiddagen har jag och Hasse varit på en besöksrunda.

Först ut blev det Anette och Henke som fick besök av oss.
Där var vi någon timme.
Det blev kaffe med dopp. Anette hade gjort bakelser av rulltårta, sylt och grädde.
Mmmm....det var gott!
Sen blev det en hel del prat om det mesta.....typ Big Brother....husvagn....jobb...
hockey....mat....ljudböcker....blommor och en massa annat.

När vi skulle hem såg vi att brorsan och Lina var ute i trädgården.
Brorsan höll på och fixa och måla på en kaninbur som dom ska ha till marsvina.
Lina hade hållt på med lite odling och omplantering av jordgubbsplantor.

Vi stannade till där och var där en stund.
Vi satt efter väggen och solen värmde på ordentligt emellanåt.
Även om vindarna var kalla så var det skönt när det fläktade....tyckte jag i alla fall.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0