Trött unge......

Morgonen började inte på det bästa sättet man kan tänka och önska sig.
Min morgon började med att hålla på att tjata, tjata och tjata på en
trött, grinig och bångstyrig unge som skulle till skolan.....suck.

Allt var såååå jobbigt för honom och han skulle minsann inte göra
det och det.....och lite gnäll och jämmer blev det också från hans sida.
Men, men....till sist kom han iväg till skolan.

Men det är ju så tråkigt och tröttsamt med denna eviga tjatandes om samma saker!
Och helst när man måste göra det direkt på morgonen!

Men jag gissar på att jag inte är den enda föräldern i världen som får hålla på att
tjata, tjata och tjata om och om igen på samma saker.




Kommentarer
Postat av: Karina

Du som kollar på Big Brother, varför röstade de ut två stycken den här gången?



Har ingen mottagning på dessa kanaler, såg på nätet att Camilla och Trams-Rodney åkt ut.

2012-05-21 @ 11:18:36
Postat av: Jaana

Karina: Njaää....det vet jag inte. Var väl bara så...för att få ut alla som ska ut innan själva finalveckan....tror jag?



Kram!

2012-05-21 @ 18:58:57
Postat av: mm

Är det konstigt att du får tjata. Med en mor och syster som inte gör någonting i huset är det svårt att motivera ett barn att göra vissa saker. Men man kan inte ställa krav på andra om man inte gör något själv!!!! Mina barn har lärt sig att ska man få något måste bjuda till lite själv och inte bara kräva massa saker..

2012-05-21 @ 19:24:16
Postat av: Jaana

mm: Tack för kommentaren! Din signatur är ny här inne.



Det tråkiga med din kommentar är att du väljer att vara så anonym....för enligt vad du har skrivit så måste du vara ofta här hemma hos oss...om du tror dig veta det du har skrivit om.

Och om du är här ofta så måste du ju vara en "vän" och då är det märkligt att du inte vågar skriva ditt namn.



Eller så har du fått din åsikt av att läsa min blogg dagligen....där jag faktiskt inte skriver ALLT....inte på långa vägar.



Hur som haver, så gör jag mindre i huset för tillfälle av olika anledningar. MEN jag gör ingenting som du skriver....för det gör jag faktiskt....även om jag inte skriver det i bloggen.



Egentligen brukar jag inte bry mig om att svara så här mycket på en anonym kommentar....men idag gör jag ett undantag....pga att jag tycker kommentaren är lite orättvis.



Sen tycker jag faktiskt att jag KAN och SKA ha krav på Mattias att han ska kliva upp i tid och gå till skolan....som detta inlägg handlade mest om.

2012-05-21 @ 21:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0