Falun blev Borlänge.......

Tidigare idag frågade Johanna mig om vi kunde åka till Falun
och överraska Sofia (storasyster) på hennes jobb, Åhlens.
Sa till Johanna att jag orkade nog inte och att jag definitivt inte skulle orka köra bil,
men att vi kunde ju höra med Hasse om han ville bli med och köra....

Hasse ville bli med till Falun, men innan vi hann åka så hade Johanna sett
på Facebook att Sofia var ledig idag.
Så då blev det ingen Falun idag.

Men däremot blev det Kupolen, eftersom Mattias skulle ha skor och jacka.

Trots att jag var jättetrött och helst av allt ville vara kvar hemma, så
åkte jag med till Borlänge....ansåg att det nog var lugnast så....ja, ni vet...
mamma måste vara med överallt....tycker resten av familjen.
Men det ångrade jag nästan direkt....just för att jag var så trött och slut.





På Kupolen var det jätte lite folk..... ja, jag minns inte att jag någonsin har varit
till Kupolen och det har varit så öde.
Skönt....dels för att det var betydligt lugnare och tystare där och sen för att
all handling gick fort.

Ja, nu var jag faktiskt inte in en enda affär (fanns ingen ork till det)....utan jag satt på en
bänk och tittade på folk som kom och gick....lite då och då.

Hasse var iväg en liten stund och kikade på något.
Johanna ställde upp och gick med Mattias i olika affärer och hjälpte honom att handla.

När kidsen handlat färdigt så hade Mattias hittat ett par byxor, två t-shirtar och ett par skor.
Jacka blev han utan den här gången.....för det fanns inget som dög åt honom.....ja, i
de affärer dom var in i och kikade.

Sen åkte vi hem och det var på tiden!
Jag lyckades väl få en jävla huvudvärk medans vi var i Kupolen....som bara blev
värre och värre. Och trots att jag tog huvudvärkstablett och vilade när jag kom hem, så
har jag fortfarande en jävla huvudvärk.

Hmmm....kanske var det "straffet" jag fick för att jag följde med till Borlänge
trots att hela mitt väsen ville vara kvar hemma och vila?????



Trackback
RSS 2.0