Inga sjusovare idag.......

Det ser ut att bli ännu en solig och varm dag.

Idag är det ingen i familjen som är en sjusovare.
Alla har vaknat tidigt imorse.

Mattias har gått iväg till skolan.
Hans klass skulle direkt på morgonen besöka reningsverket.
Få se vad Mattias har att säga om det när han kommer hem?

Minns själv när vi var på studiebesök i reningsverket från skolan.
Huvva, det var ingen vidare.....jag tyckte det var äckligt.
Jag skulle ALDRIG klara av att jobba där!!!!

Men det är ju tur att alla inte tycker som jag....att det finns dom som
klarar av att jobba där utan problem.....för vi behöver ju ett reningsverk.

Hasse ärr sen en timme tillbaka ute på en morgontur med motorcykeln.

Jag och Johanna har startat dagen lite lugnare.
Vi har setat och pratat och sen delade vi på oss.....jag gick upp hit till datorn
och hon satte sig och åt frukost framför tv:n.

Idag har jag lite planer på att städa altanen och få den sommarfin.
Det blir ju så mycket skräp som hamnar där på vintern.
Dels skräp som vi själva har lagt ut där för tillfälle (men ingen mycket) och sen
allt som kommer med luften....sånna där små saker från träden på hösten....en
del sot från våran skortsten.....lite fågelfjädrar.....osv.

Så om ett tag ska jag ta med mig Johanna, dammsugaren och skurhinken
ut på altanen. Det blir en hel del torkandes på allt som finns där ute....
sen ska det dammsugas upp allt skräp och till sist skurar vi golvet.
Sen kan vi sitta resten av dagen....om vi känner för det.....där ute och njuta
av den nystädade altanen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0