Böldjävel!!.....¤#&%/"#!........

SUCK.....är det inte det ena så är det det andra!
När ska det ta stopp!?!?

Idag skulle jag börja jobba på halvtid igen....och jag åkte till jobbet.
Men jag hann inte vara där mer än två timmar för sen skulle jag
till jourläkare på vårdcentralen.

Jag har ju i mer än tre veckors tid haft en böld på insidan av låret.
Jag har väl hoppats på att den skulle gå tillbaka av sig självt.....meeeen, den
har bara blivit större och större.
Så då hoppades jag på att den kanske skulle spricka av sig självt....meeeen,
den har bara blivit större och större.

Det har varit jobbigt att sitta och gå med bölden och värre och värre
har det blivit ju mer den har växt.

I helgen kände jag att nu jävlar får det vara nog!
Om inte böldjäveln skulle spricka av sig självt så var jag ju tvungen att ringa
vårdcentralen och få den uppsprättad.

Under helgen har den bara blivit större, ömmare och blåare.

Sagt och gjort!
Jag var tvungen att ringa vårdcentralen från jobbet och jag fick som sagt
åka dit på en gång....och jag hade en sån jävla tur att det var
"min läkare" som hade jouren.

Snart får jag väl ett V.I.P-kort till sjukan, så mycket som jag har ränt där.

När läkaren såg min böld utbrast han:
- Herre jävlar vilken stor böld!!!
Den måste göra ont!!!

Ööööh....svar JA!!!!

Jag lovar att min böld var lika stor som en mango.

Eftersom bölden var på ett sånt ställe som den var på, så var gynstolen den
bästa platsen att ligga på och få den uppsprättad.

Jag fick en spruta med bedövningsmedel i bölden, men den tog inte så bra.
Jag kände snitten läkaren gjorde....och det gjorde ont!

Tänker inte gå in så detaljerat vad som hände sen.....men jag fick ligga
i gynstolen i ca en timme med dränage....ja, som för övrigt fortfarande sitter kvar....men
det blödde så mycket hela tiden så då tyckte läkaren att jag skulle
ligga kvar och få ut så mycket som möjligt innan dom plåstrade om mig.

Mina trosor fick jag kasta på plats....dom var helt i blod..... och jag fick
åka hem troslös i byxorna.
Fick även ett skydd att sätta på sätet i bilen....ifall det skulle blöda igenom.

Läkaren skrev ut penicillin....tre tabletter om dagen....och han sjukskrev
mig resten av veckan.

Jag har blött igenom omslaget flera gånger....ja, jag har fått byta ut det
fyra gånger hittills....med hjälp av mina barn.
Jag ser ju inte själv eftersom den är på insidan av låret och mer bakåt.

Jag har ont, men nu är det en annan sorts smärta.

Eftersom det blödde så mycket från bölden så blev jag tillsagd att
ligga på sidan resten av dagen.
Ja, det har jag väl försökt göra....men det har ju inte stoppat blödningarna så
nu bestämde jag mig för att sitta ett tag och passa på att blogga.

Visserligen gör det ont att sitta....och gå.
Men det gjorde det ju även när jag hade bölden....fast på ett annat sätt.

Jag ska tillbaka till vårdcentralen imorgon och få såret spolat med
koksaltlösning och få det omlagt.....och så kanske det även blir resten av veckan.

Nu fattas det bara att jag åker på en svampinfektion av penicillinet....de
brukar jag göra.....dom få gånger jag har ätit penicillin.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0