Dåligt av kommunen.......

Idag när kom hem från jobbet fick jag mig en överraskning.
Ja, visserligen hade Johanna ringt till mig på jobbet och "varnat"  mig för överraskningen,
men jag visste ändå inte riktigt vad som väntade mig.





Det som väntade mig var att jag inte kunde åka in här med bilen....det var avspärrat här.....





.....och jag kunde inte åka till våran infart från detta håll heller....för där fanns det
också en avspärrning.





Här är anledning till att det var avspärrat.
Dom håller på att gräva precis utanför vårat hus.

Bra att man får reda på sånt här i förväg av kommunen.....INTE!!!!

När jag kom hem stog en stor traktor precis vid våran infart och grävde.
En annan arbetare fanns brevid gropen..... och jag frågade honom vad dom sysslade
med och hur länge dom skulle hålla på.
Fick till svar att dom skulle fixa något med vattenledningen och att det kunde ta en vecka.
Arbetaren frågade mig om inte någon hade kontaktat oss ang. detta.
Hmmmm.....svar NEJ!

Dåligt gjort av kommunen.....ja, den delen som har ansvar om sånt här!!!!
Ett litet brev på posten eller ett telefonsamtal är väl inte så mycket begärt????



Trackback
RSS 2.0