När jag städar.......

Ibland blir jag matt på mig själv!
T ex när jag städar.
 
Jag har hållt på att städa i över 2 timmar i köket, och jag är
fortfarande inte klar.
Nu har jag tagit en liten paus. Sen ska jag fortsätta igen.
 
Jag önskar att jag kunde städa som Hasse till exempel.
Han röjer undan saker som ej är på sin plats.....sen dammsuger han
och till sist torka han golven.
Då går städningen fortare.....än vad det gör för mig.
 
Nä, jag ska sortera saker och ting.....sen ska jag samtidigt ändra
lite i inredningen, flytta på saker, ta bort vissa saker osv.....allt ska dammtorkas,
prydnader, ytor, dörrar....osv.
Idag har jag även diskat vissa av prydnadssakerna.
Blommorna ska ansas och vattnas.
Helst ska kylen och skafferiet städas, men idag tänker jag faktiskt inte göra det.
Jag vill hinna städa flera rum, än köket, idag......
 
Jag tänker varje gång jag ska städa att jag ska göra som Hasse + dammtorka.
Men nej, jag faller på en gång i mitt sätt att städa.
Visserligen gör jag ju inget onödigt, det är ju sånt som behövs göras förr eller senare.
Men kanske inte just då när man ska städa ytorna och golven......
Ibland kan det vara skönt att ha städat utan att man har gjort en massa
städjobb som ej syns....om ni förstår vad jag menar?
 
Men jag har så svårt att inte städa perfekt.....om jag t ex ska sätta in något i en
låda eller ett skåp och det är lite rörigt där, ja, då börjar jag med att rensa och
sortera i dom innan jag kan fortsätta med själva städningen.....osv.
 
Hmmm....inte undra på att jag tycker det är så drygt och tidskrävande att städa.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0