Nellies födelsedag........

När jag kom hem från jobbet åkte Johanna, Mattias och mormor
till Borlänge och Kupolen.
Johanna skulle dit och köpa pysselsaker åt Nellie i födelsedagspresent.
Ja, jag vet....vi var ute i sista minuten eftersom Nellie fyller år i dag.
 
Johanna och Mattias passade även på att handla kläder och skor för vintern.
 
 
 
 
När kidsen kom hem från Borlänge och vi hade slagit in presenterna så
var det dags att bege sig till födelsedagsbarnet, Nellie.
 
 
 
 
Här är självaste födelsedagsbarnet, som fyller 8 år idag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi var inte dom enda som var och grattade Nellie.
När vi kom så var det en hög med gratulanter som var på väg hem.....och vissa
var kvar.....och vissa kom senare än oss.
Man kan säga att det var full rulle och födelsedagsbarnet fick många presenter.
 
 
 
 
 
 
 
Som vanligt fanns det så mycket gott fikabröd att välja och vraka på.
 
Själv "syndade" jag idag, med tanke på mitt socker.
Jag har under tre veckors tid (snart) inte ätit något sött....ja, förutom två kanelbullar
hemma hos mina föräldrar i lördags.
Jag sa till min familj att om Lina hade bakat morotskaka eller flarn med smörkräm emellan
så skulle jag nog få svårt att motstå det........för dom är ju så GODA!!!!
Och mycket riktigt! Lina hade baka flarn!
Så till kaffet åt jag flarn och sen åt jag även lite glasstårta.
Mmmm....det var gott!.....och sött.
Min tunga blev alldeles "sträv" och konstig efter fikat.
Den fick väl en sockerchock........
 
 
 
 
Molly lekte frisör med Johanna. Hon kammade och klippte (med en låtsas sax) håret på
Johanna och sen sminkade hon Johanna med läppglans.
 
 
 
 
Som så ofta, så var det full rulle på Molly.
Hon underhöll oss med allt möjligt. Hon är en riktig "teaterapa".
 
När vi skulle hem ville Molly att Johanna skulle vara kvar längre.
Så Johanna blev kvar ett tag till, till Mollys glädje.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0