Tre generationer på julmarknaden i Färna......

 
 
 
 
 
 
 
Idag på eftermiddagen åkte jag, Johanna och min mamma till Färna Herrgård.
Färna ligger mellan Fagersta och Köping, så det är en bit att åka dit.
Och vägen från Fagersta till Färna är en riktig "kringeli-krok-väg".
Tur att det inte var halt på vägarna!
 
 
 
 
 
 
 
Vid Färna Herrgård var det julmarknad, som vi var till.
Några stånd fanns utanför den stora ladugården/stallet, men det flesta stånden
fanns inomhus i värmen.
 
Det var mycket folk och trångt.
Vissa bord kom man inte ens fram till för att titta på grejerna.
 
 
 
 
 
 
 
Mycket fint fanns det att köpa.....och det mesta var hantverk och/eller
hemgjort.
 
 
 
Den  här tavlan köpte jag med mig hem.
 
 
 
 
Gissa om man blev sugen på allt gott på detta bordet???
Men det var bara att ignorera allt och glömma att man ens hade sett det....med
tanke på mitt socker.
 
 
 
 
Vid det här bordet fastnade Johanna....prescis som förra året.
Förra året köpte Johanna "Dalahästar" i olika färger.
Idag köpte hon mindre "dalahästar" som halsband.
 
 
 
 
 
 
 
Vid det här bordet stannade vi till och köpte oss lite naturgodis.
 
Sen stannade vi även till vid ett gottebord och köpte med oss ett halvkilo marknadsnougat
till Hasse (som han älskar) och lite olika sura stänger och polkagrisstång till Mattias.
 
När vi hade gått runt allt och trängst färdigt med alla andra besökare så var vi
nöjda och åkte hemåt.
 
Våran lilla utflykt tog väl cirka tre timmar sammanlagt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0