En "hektisk" natt.........

Idag är jag TRÖTT!!!!
Jag sov inget inatt och därmed blev det att jag var vaken i över
24 timmar i sträck.
 
Varför det?
 
Jo, igår, strax före midnatt, satt jag och Mattias vid varsin dator.
Hasse låg och sov sen någon timme tillbaka.
Helt plötsligt blev det svart i huset.
Jag tänkte att det var strömavbrott.
Men så var det inte!
För när Mattias kom ut ur sitt rum så lyste det i hans rum
och på toan här uppe.
 
Jahapp, då är det väl några säkringar som har gått, tänkte jag.
Jag och Mattias gick ner till proppskåpet och försökte titta om
vi hittade några trasiga säkringar, men nej.
 
Då var det bara att väcka Hasse och fråga honom om han visste
vad det kunde vara som var fel.
Han började kolla alla säkringar i proppskåpet....sen gick han och kollade
på huvudsäkringarna.....och så där höll han på, men han blev ingen klokare.
Det enda han kunde, till slut, konstatera var att det verkade som om
vi bara hade ström i en fas av tre.
 
Jaha, vad ska man göra då?
Jo, vi ringde eljouren och rådfrågade elektriken om vad problemet kunde vara.
Ja, det visste ju inte han, men vi kom överens om att han skulle komma.
Om problemet var i våran kåk så skulle det kosta oss 1500:-
 
Elektriken började med att kolla av elskåpet som finns här på gatan utanför oss.
Och då visade det sig att två säkringar hade gått där, som gick in till vårat hus.
Elektriken kunde inte förklara vad det berodde på.
Men han hade några teorier; antingen kunde säkringarna vara gamla och utslitna,
men det var ovanligt att två säkringar gick sönder på samma gång.
Eller så kunde det vara någon kabel in till vårat hus som det var något vajs med.
 
Ja, så nu vet vi inte riktigt vad felet berodde på....men strömmen fick vi tillbaka....
vid 02.00-tiden.
 
Hade svårt att sova och jag hann inte somna innans jag blev störd igen.
Det var Johanna som ringde och undrade om vi kunde komma och hämta
henne och en kompis i Ludvika.
Men ingen av oss hade lust, så dom tog taxi hem.
 
När Johanna väl kom hem, så var hon väldigt "rund om fötterna".
Så kycklingmamman i mig kunde inte slappna av och då blev det
att jag var vaken till strax före kl. 07.00 imorse.
Sen sov jag till klockan 12.00 och gick upp då fastän jag var trött.
Men jag tänkte att jag kunde slappa, vila eller sova i soffan framför tv:n.
Och det gjorde jag, men jag blev hela tiden störd av telefonen som ringde....
så det blev inte så mycket sömn för mig under eftermiddagen som
jag hade hoppats på.
 
Ett av samtalen var om jag kunde skjutsa Nellie till och från ett Halloweenparty.
Och det kunde jag....och det har jag gjort.
Medans Nellie är på partyt är Molly här hos oss.
Sen ska vi hämta Nellie tillsammans kl. 20.00.
 
Efter det hoppas jag att det blir lugnt, så att jag får slappa framför tv;n
innan det är dags för mig att lägga mig för natta.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0