Gått i ett........

Puuuh....idag har det gått i ett.....från tidig morgon
tills för en timme sen.
 
Idag följde Johanna med mig till jobbet.
Hon skulle sortera och fixa med kläderna och sakerna som vi har
fått av våra givmilda arbetskamrater till de hemlösa.
 
Johanna sorterade kläderna och sen packade hon i lite
olika kläder i samma storlek i kartonger och la även med
lite hygienartiklar som vi har fått.
 
Meningen är att vi sen ska lämna över en kartong till
den som är i behova av det.....av de hemlösa.
 
Vi har ju aldrig gjort något sånt här förut, så vi vet ju inte riktigt vad
som funkar bäst......så den här gången provar vi med färdigpackade kartonger.
 
Slutade lite tidigare idag från jobbet.
Jag skulle till läkaren.
Där tog det ca en timme innan jag var klar och kunde åka hem.
 
När jag kom hem hade jag fått en stor papperskasse med kläder av
en vänlig själ, till de hemlösa.
 
Jag och Johanna hann inte vara hemma så länge innan vi drog iväg
till brorsan och dom. Anette följde också med dit.
Där hade vi också kläder att hämta som Lina hade plockat och samlat ihop.
Vi stannade till där ett tag och fick oss kaffe och ananaspaj med vaniljglass.
Mums!
 
Efter besöket hos Lina, åkte jag och Johanna upp till mina föräldrar och
hämta kläder.
Så nu är bilen full med kläder. Dels de kartongerna som Johanna har
packat idag och sen alla dessa påsar, säckar och kassar med kläder som
vi har fått och hämtat.
 
När vi äntligen kom hem, var klockan så mycket....närmare 19.00.
Mattias som har varit hemma själv var såååå hungrig.
Jag orkade helt enkelt inte ställa mig och kocka något, så jag gjorde det
så enkelt och bekvämt som möjligt för mig: Jag åkte till Brandts gatukök.
 
Och nu sitter jag här, vid datorn, och skriver detta inlägg.
Jag ska även hinna med att gå in på Facebook och kolla av läget och spela
några spel som jag har fastnat för.
 
Sen är det natta för mig!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mia

Hej. Ni gör ett superjobb till dom hemlösa. Jag undrar bara, vart kör ni alla grejor? Delar ni ut dom själva eller hur gör ni :/ ?

Svar: Tack!Ja, vi ska dela ut dom själva. Här i Smedjebacken blir det på torget 1:a gången....en får vi se vart det blir efter det. Och i Ludvika vet vi inte än.....
Kram!
jagjaana.blogg.se

2012-10-03 @ 11:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0