Min cirkel växer med nya cirklar/spiraler..........

Inte nog med att jag är inne i en ond cirkel, sen en tid tillbaka, ang. mina krämpor och besvär.
På cirkeln sätter sig nya cirklar eller spiraler....lite då och då.
 
Jag har ju ätit penicillin som har gett mig en del biverkningar.
Igår fick jag ännu en biverkning: allergisk reaktion.
 
Igår kväll när jag hade tagit den tredje pillret för dagen så dröjde det inte
länge förrens det började klia och bränna på fotsulorna och handflatorna.
Men jag ignorerade det så gott det gick.
Strax före innan jag skulle gå och lägga mig började det klia vid ena armbågen.
Men jag ignoredade det med.
Men sen när jag väl hade lagt mig och det började klia som fan bakpå låren
och jag kände stora upphöjda prickar/bölder så kunde jag inte ignorera det mer.
Klev upp och tittade i ljuset på det kliande ställen och då fick jag se att
det var massor med upphöjda och stora prickar på armarna och baksidan av låren.
Och jag var illröd vid dessa ställen.
 
Jag ringde sjukvårdsrådgivningen.
Dom sa åt mig och ta allergimedicin (norpade en av Mattias) och sen åka
in till akuten i Ludvika.
Sagt och gjort!
Var på akuten strax före kl. 01.00.
 
Där undersökte en kvinnlig läkare mig och sa att jag hade fått en allergisk reaktion
på penicillinet jag åt.
Fick tavelgyl och kortison på plats och sen fick jag vara kvar i ca 1 timme
innan jag fick åka hem......eftersom det på den timmen inte hade blivit värre i alla fall.
 
Sen har jag svällt upp i händerna och fingrarna något enormt.
Handflatorna är röda och kliar nästan hela tiden.
Ja, det kliar fortfarande på lite olika ställen på kroppen, men bölderna har
blivit mindre....ja, plattare.
 
Nu ska jag äta allergimedicin, fyra tabletter om dagen, tills prickarna och svullnade
har gått bort. Därefter ska jag äta en tablett om dagen i en vecka.
 
Pga av svullnade i händerna har jag haft svårt för det mesta.....har knappt
kunnat röra på fingrarna.
Men nu kan jag i alla fall röra på dom så pass mycket att jag klarar av att skriva detta inlägg.
Och jag hoppas det lägger sig ner ännu mer under natten, för imorgon ska jag jobba igen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0