Insamling till de hemlösa........

Jag blev väldigt berörd när jag såg "Nybyggarna", det första avsnittet.
Alla dessa olika människoöden..... deras liv som hemlösa.....deras
förutsättningar för att komma ur skiten......osv.....osv.
 
Istället för att bara sitta och vara berörd över våra hemlösa/uteliggare,
så har jag och Anette "gått upp ett snäpp".
Vi har även fått med oss Johanna i vårat projekt.
 
Vi har dragit igång en insamling till de hemlösa.
Vi frågar folk om dom har något dom kan skänka oss som vi i våran tur
ska åka ut med, "på fältet", och dela ut till de hemlösa.
"Vårat område" kommer att bli, först och främst, här i Smedjebacken
och sen i Ludvika.
 
Så nu ber jag er, ni som läser min blogg, om hjälp.
All hjälp är bra!
Det behöver inte vara mängder av något.....utav små bäckar blir det till slut en stor å.....
tänk på det. Om många bidrar med lite så blir det ju till sist mycket.
 
Nu är ju de hemlösa i stort behov av varma kläder och annat som gör
att dom kan hålla värmen...... tjocka tröjor och byxor.....vinterjackor.....koftor.....
underkläder (ej använda)......halsdukar, vantar, mössor, skor......osv.
 
Här kommer fler saker som vi talar om för folk att bidra med:
Filtar, täcken, kuddar, tält, liggunderlag, väskor, rullväskor, regnkläder,
läsglasögon, första-hjälpen-kit, plåster, tandborstar, schampo, tvål, tandkräm,
kam, deo, tops....osv.....osv.
 
Och SJÄLVKLART ska allt vara HELT och RENT!
Hygienartiklar ska vara i obruten förpackning, med andra ord: oanvända.
 
Vi tar även emot bullar, kakor, bröd (som vi fryser in tills vi har gott om det och
kan bjuda på till de hemlösa).
 
Ja, det finns mycket mer man kan skänka och bidra med, även om jag inte
har nämnt det här.
Ni kommer nog på olika saker och ting som kan vara bra att ha och få som hemlös.
 
Just nu är det ju lite bråttom att få ihop varma kläder, men vi kommer att
ta emot saker och ting fortlöpande.....för vi har tänkt att vi ska hjälpa de
hemlösa så gott vi kan.....ja, vi kommer alltså att åka ut "på fältet" fler gånger....
ja, så länge som vi har något att ge de hemlösa.
 
Vill ni bidra med något så lämna en kommentar om det här.
 
Tack på förhand!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mia

Men gud så himla bra!!! Alldeles rätt tänkt!! Gogogo!!

Svar: Tack Mia!Ja, jag har tänkt många gånger under årens lopp att jag skulle vilja göra något sånt här, men det har alltid stanna vid tanken. Men nu när jag delade mig med av min tanke (efter att ha sett "Nybyggarna") så hade både Anette och Johanna samma tanke, så då gjorde vi slag i saken....och det känns så bra. Nu är det bara att hoppas att vi hittar på en massa givmilda människor som tycker samma sak som vi och som du :) Håll tummarna!
Kram!
jagjaana.blogg.se

2012-09-28 @ 09:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0