Irene Cara.......

Även om jag ett tag var en "hårdrocks-brud", så lyssnade jag även på
annan sorts musik.....då tänker jag främst på de olika hitar som slog igenom på 80-talet.
 
En av 80-talets hit var ju "Flashdance......What A Feeling" med Irene Cara.
Den låten var ju med i filmen "Flashdance".....som jag var och såg på bio.
Jag tyckte filmen var såååå bra....och musiken.
 
 
 
 
 
Irene Cara föddes 18 mars 1959 i Bronx, New York.
Hon kan titulera sig som sångerska inom pop och disco, samt som skådespelare.
 
Hon är främst känd för ledmotiven till filmerna "Fame"" från 1980, och "Flashdance" från 1983.
 
Filmen "Flashdance" är en romantisk musikalfilm med Jennifer Beals i huvudrollen.
Filmen hade premiär den 15 april 1983,
 
"Flashdance........What A Feeling" har Irene Cara själv skrivit text till.
 
Just nu leder hon ett nybildat band kallat "Hot Caramel" där hon reser runt om i världen
och fortfarande uppträder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0