Mattias kläder........

Min vän Marjo, från Finland, är på besök här i byn.
Hon har en son som är yngre än Mattias och han brukar få ärva kläderna efter Mattias.
Det är så bra när någon vill ärva kläder som är användbara istället för att man ska
behöva kasta dom.....ja, om man inte vill sälja dom på loppis (som jag ej vill).
 
Det senaste åren när Marjo har varit hit, så har hon inte kommit med egen bil,
och då har det varit svårt att erbjuda henne kläder att ta med sig hem.
Men denna gång har hon kommit med egen bil.
Frågade henne om hon ville ha kläder efter Mattias och om dom hade plats i bilen.
Ja, det ville hon och plats hade dom.
 
Så nu på förmiddagen har jag och Hasse letat på Mattias kläder som har
legat lite på olika ställen....här och där i vårat hus....
Skönt att bli av med dom och jag hoppas att vi har lyckats hitta allt!
 
Fast nu är ju frågan om dom verkligen få plats med alla kläder vi har plockat fram,
för det blev en hel del?.......
 
 
 
 
Det blev 6 papperskassar med kläder, som är totalt fullproppade.
Men det är ju kläder från några år tillbaka.....och en del är mycket bra och fina kläder.
Vissa kläder har Mattias aldrig använt, som kavajen i hans garderob som hade
 prislappen kvar.
 
Jag hoppas verkligen att dom kan få med sig allt, för då har Marjos pojk kläder
ett bra tag framöver......allt från sommarkläder till vinterkläder....och "finkläder".
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0