Om man ändå kunde......

Idag har det varit en lugn och tråkig dag......tiden den har segat sig fram.....
 
Senare på eftermiddagen var jag och Hasse förbi hos brorsan och dom, en snabbis.
Jag skulle dit och hämta en limpa cigg som brorsan hade köpt med
sig från kryssningen som han och Lina var på i helgen.
Den här gången tjänade jag in 15 kronor per ask.
 
Tänk vad mycket pengar jag skulle tjäna in om jag slutade att röka!
Men, men...... det är inte så lätt.....för vore det så enkelt så skulle man väl
ha slutat att röka för länge sen.
 
Jag slutade ju att röka i december 1999 och höll upp i fyra år.
Men sen "trillade jag dit".....genom att börja feströka.....grrrrr.
Gissa om jag är arg  och besviken på mig själv!?!?!?!
 
Men jag vet ju att jag kan sluta att röka.....eftersom jag lyckades
då 1999 som var den första gången jag provade att sluta att röka.
Men den "rätta tiden" måste komma....när man känner att NU är jag
beredd att kämpa mot nikotinet.....och att man har bestämt sig till 100%.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0