Räkfrossa och ananaspaj med vaniljglass.........

Imorse när jag skulle åka och jobba tittade jag aldrig på termometern....hur
många grader det var ute.
Men jag kände snabbt när jag klev ut genom dörren att det var lite kallt....för jag går
fortfarande, ibland, ut med mina sandaler och utan strumpor.
Imorse "bet det till" lite i tårna.
 
När jag satte mig i bilen så såg jag på bilens termometer att det var +-0 grader.
Och jag fick skrapa bilrutorna!!!
Visserligen var det ett tunnare lager med is, men ändå......redan!!!
 
 
 
 
Idag hade vi "Räkfrossa" på jobbet, till lunchen.
Alla som ville och kunde fick vara med på frossan.
För det fick man betala 60:-/person.
 
 
 
 
Vi dukade upp ett långbord i hästsko-modell i matsalen.
Tillsammans var vi närmare 30 st som åt räkor tillsammans.
 
 
 
 
Tjejerna hade dukat så fint och mysigt.....med tända ljus....höstlöv som bordsdekoration....osv.
 
 
 
 
 
 
Till räkorna åt vi rostad bröd, ost, majonnäs, vitlökssås, kokta ägg och till det
drack vi bordsvatten och läsk.
 
Mmmmm......det var ju så himla gott!
Och sen är det ju så mysigt när man är så många och sitter tillsammans och äter.
 
Det var liiiite kladdigt och slafsigt att skala räkorna.....för alla räkor
hade rom på/i sig.
Men ändå så är det ju mysigt att sitta där och skala räkor och fixa till
sina egna räkmackor på det viset man nu vill ha dom.
 
 
Strax före innan jag skulle sluta jobbet, ringde Lina och undrade om vi ville komma
hem till dom på fika.
Och det ville jag och Hasse.
 
 
 
 
 
 
Lina hade bakat en ananaspaj och bullar som hon bjöd på.
Till pajen kunde man välja på vaniljsås eller vaniljglass.
Jag tog med vaniljglass.
 
Jag har aldrig förut ätit någon sorts ananaspaj.
Den här pajen som Lina hade bakat var jättegod!!!!
Och pricken över i:et var och blev vaniljglassen till.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0