Jag bojkottar........

Brrr....idag har det varit och är lite ruggigt väder......kall blåst och regn och hagel.
Ja, man kan säga att det är ett typiskt "sista-april-väder"....eller?
 
Imorse kände jag för att stanna hemma......av olika anledningar.
Men, men.....det var bara att bita ihop och åka och jobba.
Så här sista dagen i månaden är det mycket med lönerna....puuuh.
 
Efter det att jag har kommit hem från jobbet så har jag bara varit hemma.
Jag har slumrat till en vända....framför tv:n.
 
Valborgsmässoafton innebär bland annat en majbrasa.
Men i år/ikväll ska jag inte ner till brasan och frysa och vara nervös för alla smällare
och raketer som yr runt bena på en.
Nä, i år bojkottar jag hela Valborgsmässoaftonen.....med allt vad det innebär.
Jag ska bara vara hemma och inte göra något speciellt.
 
Hur Johanna och Hasse ska göra, ja det vet jag inte?
Mattias däremot har pratat om att gå ner till hembyggdsgården och till brasan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0