Kommer som ett löpande band.........

Ännu en strålande vårdag med sol.....och kalla vindar.
Det är synd att vindarna är nordliga.....annars skulle det har varit
lagomt varmt och gott ute.....
 
Förmiddagen startade jag lugnt.
Efter lunchen, som idag bestod av Janssons frestelse och sallad, tog jag
tag i diskberget i köket.
 
Ingen av oss orkade diska för hand igår......vi startade bara diskmaskinen på kvällen.
Så idag fanns det en diskmaskin med rent disk i att tömma.....det fanns disk
som skulle i maskinen och sen ett diskberg som skulle diskas för hand.
Så det var bara att kavla upp ärmarna och börja ta tag i disken.
 
Det tråkigaste momentet är att tömma diskmaskinen.....tycker jag i alla fall.
Ja, det är lika tråkigt som att tömma diskstället med ren disk i.
Varför det är tråkigt?!
Ja, det vet jag inte....det är bara det!
 
Hasse och hans bror trotsar de kalla vindarna ute.
Dom håller på just nu med att beskära äppelträden hemma hos Lars och sen
ska dom även beskära våra äppelträd.
 
Nu när våren börja göra sitt intåg, så börjar jobben komma på ett löpande band....för oss
som är husägare och har en trädgård......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0