Matlagning med krångel och strul........

Inatt har jag sovit oroligt......jag vaknade till stup i kvarten.
Jag var nog orolig för att sova bort halva dagen igen.....kanske?
Så före ottan ställde jag väckarklockan på 09.00....för säkerhets skull.
Men jag vaknade till före och klev upp vid 08.00-tiden.
 
Förmiddagen tog jag det lugnt.....
Sen vi luinchtid var det dags att börja göra maten.
 
Idag blev det hemgjord lasagne.....med krångel och strul.
När jag höll på att steka och göra iordning köttfärsen så upptäckte jag att
jag hade för lite av en ingrediens.....så jag fick ta det som fanns av det.....
När jag skulle göra iordning själva lasagnen så visade det sig att jag hade gjort
för lite ostsås.....suck.
Men jag orkade helt enkelt inte börja göra mer ostsås, så jag snålade på den istället.
 
Medans lasagnen stog i ugnen så diskade jag upp ett stort berg av diverse disk.
Herre jösses, va disk vi hade!
 
Jag lyckades väl även "glömma av" lasagnen i ugnen, så den blev lite bränd uppe på.
 
Ja, det gick väl att äta av lasagnen....den blev väl trots allt helt okej.
Men jag blev besivken ändå....när den inte smakade som den brukar.
Det märktes att det var för lite av en ingrediens i köttfärsen och det märktes att
det var lite för snålt med ostsås.
 
Ja, ja.....man kan inte lyckas jämt! :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0