Nostalgiskt.......

På jobbet var det som vanligt, fullt upp!
 
På eftermiddagen var jag och Johanna på ett möte vid Stegelbackens skola.
Där har jag gått lågstadiet.
 
 
 
 
Utsidan på husen och skolgården var sig likt.
Här ser vi en del av det huset som jag gick 1:an till 4:an i.....i den finska klassen.
Vi höll till på andra våningen.
Längst ner fanns syslöjden och träslöjden.
Och längst ner till vänster på bilden, där det är en svart dörr, där höll skolsköterskan till.
 
 
 
 
Här är den andra "delen" av huset och på andra våningen låg gymnastiksalen.
Utbyggnaden tillkom medans jag gick i skolan....och den innehåller bla omklädningsrum.
 
 
 
 
Den här trappan har man slitit på.....genom att gå upp och ner i den....flera
gånger per dag.....och i flera år.
Det är den första trappan....sen kom det en till trappa till höger som tog
oss till andra våningen.
 
"Tyvärr" så har dom byggt om på den våningen som vi hade vårat klassrum på.
Så det blev ingen nostalgitripp där.....synd nog.....för det skulle ha varit roligt att
se korridoren och klassrummen som dom var på 70-talet.
 
 
 
 
Den här delen av denna skolbyggnad höll vi till i 4:an, när vi gick på svenska lektioner
i våran svenska klass....som vi hade gått tillsammans med sen 1:an.
 
I 5:an flyttade vi ner en våning och i 6:an var vi tillbaka i samma klassrum som i 4:an....
om jag minns rätt. Och när vi gick 5:an och 6:an så gick vi på heltid i den
svenska klassen och hade istället hemspråk (finska) några gånger per vecka.
 
När det regnade på rasterna så brukade vi tjejer stå under taket (på bilden)
och hoppa twist. Ja, jösses vad mycket twist och långhopprep man har hoppat i sina dagar.
Nu förtiden ser man aldrig barn som är ute och  hoppar långhopprep eller twist.
 
 
 
Efter mötet var jag och Johanna en snabbis hem till Anette och Henke.
Johanna var nog nyfiken på Anettes nya tänder.......
 
När vi kom hem igen så hade även Hasse kommit hem.
Han och en kompis åkte imorse med motorcyklarna till Hällefors.
 
 
 
 
När jag tog in posten idag så låg det här fina och färgglada kuvertet bland posten.
Och i kuvertet låg denna bok.
Så nu ska jag läsa denna och hoppas på att den är lika intressant och bra som
den boken jag fick för många år sen när Johanna var i tonåren.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Louise Hedblom

På tredje bilden, vid fönsterna där till vänster. Där hade jag mitt klassrum i åk.3-6 (-99 till -03):)

Svar: Okej :)
jagjaana.blogg.se

2015-08-29 @ 12:27:28
URL: http://fuckendo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0