NU är det vår!........

När solen börjar bli varm och snön smälter......och man hör takdropp....ja, då
börjar vårkänslorna att vakna till liv i en.....och man längtar efter att det ska bli vår...på riktigt.
 
Igår var det vår för mig!
På riktigt!
Jag kände det i hela kroppen.
 
Igår var det första gången som luften kändes mer som vår än vinter.
Vindarna var svala....ej kalla.
Morgontemperaturen när jag vaknade var på +7.
Luften ute luktade vår.
Jag hörde och såg måsar för första gången i år.
Moppegäng som åker mest runt och "stör" med sina trimmade och illalåtande moppar....
bränner däck....kör i följa-John....osv.
Åkrar med många tranor och kanadagäss på.
Mer folk med vårkläder än vinterkläder på sig ute.
Lervälling vid ej asfalterade platser.
Mer liv och rörelse utomhus.
Olika sorters ljud från trädgårdar.
Det gick att vädra här hemma utan att det blev att kännas som i ett kylskåp inne.
Osv....osv...osv....
 
Och idag när jag kom hem från jobbet så hade dom börjat att sopa upp allt
grus från en del gator.....här i byn.
 
Ja, det finns väl mer "vårtecken" jag har sett och upplevt både idag och igår....men
allt orkar jag inte skriva här.
 
Men hur som haver, så är det VÅR NU för min del!!!!!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej jaana. Men visst är det härligt nu när våren kommer :) och man kan räkna allt som hör den till
/mia

Svar: Ja :)
jagjaana.blogg.se

2013-04-16 @ 20:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0