Trevligt sällskap vid mitt favoritställe........

Idag har vi haft skönt väder.....med varm sol.....och svala vindar.
 
Hasse har fått njuta av vårvädret på jobbet.....han har eftermiddagsskift idag.
Själv har jag njutit av vädret på ett av mina favoritställen.....så här på våren.......
 
 
 
 
......... husväggen vid Marko och Lina.
Eftersom jag själv har bott där i många år så vet jag att det är skönt att sitta där,
mot ytterväggen på vårvintern/våren...... och på sommaren är det nästan stört
omöjligt att sitta där en solig dag.....det blir alldeles för varmt där....ja, hett till och med.
 
 
 
 
Härliga och färgglada krokusar.....som jag planterade en gång i tiden när jag
bodde där och hade en blomrabatt just där.
 
 
 
 
En del av utsikten som man har när man sitter mot ytterväggen hos Marko och Lina.
 
 
 
 
Lina bjöd på gott kaffe och ananaspaj, som kom direkt från ugnen, med
vaniljglass till. Gott!!!!
 
Där på bakgården satt jag och Lina och njöt av våren.....i nästan tre timmar.
Det var så skönt......ej för varmt.
Ett tag blev det så pass varmt att vi var tvugna att ta av oss jackorna och sitta
med bara t-shirt.
 
När vi satt där så kändes, hördes och syntes det att det är vår nu.
Alla dessa ljud som inte finns på vintern......alla dofter som inte finns på vintern....
och alla dessa människor som är ute..... överallt.
Allt väcks till liv på våren....så härligt!
 
 
 
 
När jag kom hem började jag med kvällsmaten.
Ja, Johanna hade redan tjuvstartat lite med maten......och jag fick god hjälp av henne
att fixa till kvällsmaten.....med allt vad det innebar.
 
Idag blev det en enda stor köttfärspirog.....med diverse kryddor.....chilisås....
creame fraiche.....färsk tomat.....fetaost och riven ost.
 
 
 
 
Till pajen blev det en sallad, fetaost och en klick creame fraiche.
Så nu är vi alla mätta och belåtna.
 
Mattias ville ha efterrätt efter pirogen, så han och en kompis cyklade till Shell
för att köpa sig en varsin mjukglass.
 
Få se när en annan premiärar med årets första mjukglass????
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0