Johanna flyttar......

Jaha, då har första ungen i min barnaskara flyttat hemifrån.
Det känns väl konstigt och tomt.....men jag tror känslan blir värre om några dagar.
Men samtidigt tycker jag det är bra att Johanna får "komma ut och prova sina vingar".
Det är på tiden, tycker jag.
 
Eftersom Johanna ska plugga på Fornby folkhögskola, i Borlänge, så ska hon bo på ett internat.
Så man kan säga att det är en lite mjukare och lite "enklare" varianten av flytta hemifrån....om
ni förstår hur jag menar och tänker......
 
Så på eftermiddagen åkte vi, jag, Hasse, Mattias, Nellie och Molly, till Borlänge.
Våran bil var full med grejer.....baksäterna var också nedfällda.
Så jag lånade morsan och farsan bil, så att vi alla fick plats att följa med.
Och eftersom det blev plats kvar i den lånade bilen, så ringde jag och hörde om
Nellie och Molly ville följa med.....och det ville dom ju.
 
När Johanna hade fått nycklarna till sitt rum och all packning var uppburen, så
åkte vi till Coop för att äta på resturangen och sen skulle Johanna handla lite matvaror.
 
Utanför resturangen har dom trädgårdsmöbler dit jag gick och satte mig för att röka
och vänta på de andra som var inne i affären.
Efter ett tag fick jag mig en lite "skräckupplevelse".
En stor råtta sprang förbi bordet där jag satt.
YÄÄÄÄK!!!!!
Fyy, vad äckligt!!!!
 
Efter Coop åkte vi tillbaka till Fornby och lämnade av Johanna och där hade vi
 "kramkalas" med henne.....innan vi sen åkte hemåt.
 
 
 
Framme i Fornby.
 
 
 
Nellie spexar.
 
 
 
Vi fick vänta ett tag på att få nyckel till Johannas rum.
 
 
 
Nellie och Molly började med "kramkalas" redan när vi kom fram.
 
 
 
Ingången till "Mellangården" där Johanna nu ska bo ett tag framöver.
 
 
 
En del av Fornby.
 
 
 
Vi sitter och väntar på att "nyckelutdelaren" ska komma.
"Mellangården" syns i bakgrunden.
 
 
 
Johanna fick ett rum på andra våningen.
 
 
 
En del av korridoren på andra våningen.
 
 
 
Nellie ser lite fundersam ut.
 
 
 
Johanna pustar ut efter att ha bärt upp all packning.
 
 
 
Mattias och Molly hann även med att busa lite.
 
 
 
Johannas rum.
 
 
 
Vi väntar på att våran mat ska bli färdig.
 
 
 
Nellie och Hasse vid salladsbuffén.
 
 
 
På väg hem igen.....mot Smedjebacken.
Tunakyrkans torn syns i bakgrunden.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0